Show simple item record

dc.contributor.authorÁvila, Alejandro
dc.contributor.authorDíaz, Guillermo Iván
dc.contributor.authorRamírez, Karla
dc.date.accessioned2020-09-09T18:41:33Z
dc.date.available2020-09-09T18:41:33Z
dc.date.issued2020-08-31
dc.identifier.citationÁvila, A., Díaz, G. I. y Ramírez, K. (2020). Criteria for improving school’s facilities from students’ point of view. Revista Latinoamericana de Investigación Social, 3(2), 36-50.es_MX
dc.identifier.urihttps://repositorio.lasalle.mx/handle/lasalle/1790
dc.description.abstractThe benefits of school improvement are a growing topic of interest. This has raised the expectation of quality in all schools across the world. School improvements may contribute toward increased employment opportunities. Therefore, it is important for schools to provide favorable learning environment to increase the quality of students’ outcomes. The objective of this article is to identify the best areas of improvement for La Salle High School in Mexico City. For this purpose, we asked students to express their opinion what the most important criteria are from a set of seven main areas. The results indicate that students give the highest priority to security system and technological improvements inside the classrooms. In addition, students see necessity of improvements in teaching dynamics and in the transmission of the knowledge. Regarding this area, female students stress the necessity to increase the respect inside the classrooms.es_MX
dc.description.abstractLos beneficios que generan el mejorar las escuelas son un tema de gran interés. Como consecuencia las expectativas de calidad en todas las escuelas del mundo han aumentado. Mejorar las escuelas puede brindar mejores oportunidades laborales para el estudiante. Es por eso, que es importante que las escuelas tengan un ambiente de aprendizaje favorable que incremente la calidad de los0020resultados de los estudiantes. El objetivo de este articulo es identificar las áreas de mejora para La Preparatoria La Salle en la Ciudad de México. Con esta meta se les pidió a los estudiantes que dieran su opinión acerca de cuáles áreas deberían de ser mejoradas de acuerdo a un grupo de 7 áreas de interés. Los resultados indican que los estudiantes le dieron la prioridad más alta a los sistemas de seguridad y a las mejoras tecnológicas dentro del salón de clases. Adicionalmente los estudiantes creen necesario mejorar la manera en que se transmite el conocimiento y las dinámicas de clase. En este apartado las estudiantes femeninas expresaron principal preocupación en obtener respeto dentro del salón de clases.es_MX
dc.formatpdfes_MX
dc.language.isoenges_MX
dc.publisherUniversidad La Salle México, Facultad de Negocioses_MX
dc.rightsAcceso abiertoes_MX
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es_MX
dc.subjectAnalytic Hierarchy Processes_MX
dc.subjectLearning processes_MX
dc.subjectSchools facility improvementses_MX
dc.subjectSecurity systemes_MX
dc.subjectTechnological improvementses_MX
dc.subjectProceso de Aprendizajees_MX
dc.subjectMejora de Escuelases_MX
dc.subjectSistemas de Seguridades_MX
dc.subjectMejoras Tecnológicases_MX
dc.subject.classificationCIENCIAS SOCIALES::SOCIOLOGÍA::SOCIOLOGÍA DEL TRABAJO::SOCIOLOGÍA EDUCATIVAes_MX
dc.subject.otherAdministración escolares_MX
dc.subject.otherProgramas de mejoramiento escolares_MX
dc.titleCriteria for improving school’s facilities from students’ point of viewes_MX
dc.title.alternativeCriterios para mejorar las instalaciones escolares a partir de la opinión de estudianteses_MX
dc.typearticlees_MX
dc.identificator5||63||6306||630602es_MX
dc.audiencegeneralPublices_MX


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto