• Login
View Item 
  •   Repositorio Institucional REIMS
  • FACULTADES, ESCUELAS Y POSGRADO
  • k. Dirección de Posgrado e Investigación
  • Revista del Centro de Investigación de la Universidad La Salle
  • View Item
  •   Repositorio Institucional REIMS
  • FACULTADES, ESCUELAS Y POSGRADO
  • k. Dirección de Posgrado e Investigación
  • Revista del Centro de Investigación de la Universidad La Salle
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

La titulación en la Escuela de Ciencias de la Educación de la Universidad La Salle 1990-1996

Thumbnail
View/Open
document (11).pdf (394.5Kb)
Date
1999-01
Author
Hernández Mondragón, Alma Rosa
Torres Delgado, Juan Manuel
Fortoul Ollivier, María Bertha
Metadata
Show full item record
Abstract
El propósito de este trabajo es presentar resultados preliminares del estudio que se viene desarrollando sobre los procesos y los resultados de titulación en la Escuela Ciencias de la Educación de la Universidad La Salle. Se expone el marco referencial que permite contextualizar la visión de la Universidad sobre la investigación y la formación inicial de los alumnos en ella, a través del desarrollo de las tesis de licenciatura. Además, en este avance se hace referencia al procedimiento metodológico cuantitativo, los principales resultados obtenidos tanto a nivel de estadísticas como de las temáticas y tipos de investigación a los que el alumnado más recurre. Se presentan al final las conclusiones y la bibliografía.
 
The task of this research is to show the preliminary results of a study that we have develop among the students registred in the School of Education of La Salle University, to encourage them to get their thesis. We present the referencial frame that allows the reader to have a clear vision of how the University works with the students to give them an approach to investigation through the work of their thesis. In addition, we mention the quantitative methodology procedure, the main results obtained at the leves of stadistics, that shown the most common topics, kinds of investigations and which one are the hat students use the most. The conclusions and the bibliography are presented at the end.
 
URI
http://revistasinvestigacion.lasalle.mx/index.php/recein/article/view/377/824
Collections
  • Revista del Centro de Investigación de la Universidad La Salle
universidades

Profesionales con Valor

 

Aviso de privacidad

Terminos y condiciones

Proceso de acreditacion La Salle